pondelok 14. augusta 2017

Kritizovanie a pozitívne myslenie

Niekedy tomu nechápem. Pravdepodobne kritizovanie je jednoduchšie ako zamyslenie, pozitívne myslenie a podpora. V rádiu vyhlásili anketu, aký názor máme na nového trénera hokejovej reprezentácie ? Po chvíli sám moderátor prekvapene čítal a priznal, že sa spustila vlny kritiky. Prečítal zopár odkazov a bola to kritika najvyššieho kalibru, nič pozitívne a ani náznak podpory alebo želania úspechu. Ako keby ta zmena nebola vítaná. Priznám sa, nesledujem hokej a ani dianie okolo nejak podrobne. Informácie zachytávam okrajovo. No nemyslím si, že takýto prístup a vyjadrovanie sa ľudí (´´fanúšikov´´?) je správne. 

Ak budeme neustále kritizovať, komu to pomôže ? Skúsme sa vcítiť aj do kože, trénera, hráčov a všetkých okolo. Najviac asi budú trpieť hráči. Vzniká tlak a nie každý hráč to zvláda. Hra pod neustálym a obrovským tlakom z okolia úspechu nepomôžu. Čo tí ľudia, čo kritizujú ? Tí budú neustále čakať na neúspech, aby znova mohli kritizovať a potom sa chváliť, že ich slová sa naplnili. Prečo sa na situáciu nepozrú pozitívne ? Prečo im neprajú úspech ? Nevidíme presne do vnútra čo sa deje, ale podpora pre hráčov je veľmi potrebná. Neodpisujme niečo, čo sa ešte neudialo. Potom to vyzerá, že každý je odborník, najlepší na svete. Negatívne myslenie ešte nikomu nepomohlo. 

Ja som to uviedol na tomto príklade, ale platí to vo všetkých oblastiach života. Nie raz sa mi potvrdilo, že to ako myslím, ovplyvní moju náladu, môj úspech alebo vyriešenie určitej situácie. Častokrát prišla neriešiteľná alebo náročná situácia, no pozitívnym myslením sa ju podarilo vyriešiť alebo aspoň lepšie zvládnuť. Myslel som pozitívne ? Všetko bolo pozitívne a ak náhodou nie, nepokazilo mi to aspoň náladu a situáciu som zvládol oveľa lepšie, vyhol som sa sklamaniu. 

Najlepšie je držať si aj odstup od ľudí, ktorí neustále kritizujú. Nič nám to nedá, skôr nás to znechutí a nedá sa to počúvať. Iné je niečo konštruktívna kritika, hodnotenie. Všetko v norme, aby to dávalo aj zmysel alebo prinieslo riešenie.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára